bohlt-header-1

Garantie en klachten

Op de elektrische steps en op de elektrische vouwfietsen geven wij 24 maanden garantie, op zowel de fiets/step als op de accu.


De garantie geeft dekking op de reparatie of vervanging van defecte originele onderdelen inclusief de daarbij behorende arbeidskosten. Hierbij wordt uitgegaan dat bij het ontvangst van het product aan alle voorwaarden c.q. bepalingen is voldaan.


U kunt uitsluitend gebruik maken van de garantie indien:


  • Er een aankoopbewijs meegeleverd wordt (dit mag ook een kopie zijn);
  • U de eerste koper bent en is derhalve ook niet overdraagbaar;
  • Alle instructies zoals omschreven in de gebruikershandleiding correct zijn opgevolgd;
  • Het defect niet het gevolg is van nalatigheid, onjuist gebruik, het niet opvolgen van de in de gebruikershandleiding vermelde aanwijzingen of overbelasting.


Wat dekt de garantie niet:


  • Gebreken, defecten of storingen aan onderdelen en bijbehorende niet herbruikbare bevestigingselementen (borgmoeren enz.), die het gevolg zijn van normale slijtage;
  • Arbeidskosten voortvloeiend uit regulier onderhoud van het product;
  • Oxidatie en corrosie aan het oppervlak van het chassis en/of alle overige wel of niet behandelde metalen onderdelen;
  • Herstel van (normale)geluiden en trillingen als gevolg van gebruik van het product;
  • Accu’s die niet regelmatig zijn opgeladen c.q. gebruikt zijn. Een accu kan normaal maximaal 5 dagen spanning vasthouden bij een ingeschakeld alarm. Voor het behoud van de accu adviseren we een acculader;
  • Reparaties uitgevoerd door niet door BOHLT B.V. -geautoriseerde reparateurs;
  • Schade aan, verlies van of defect aan meegeleverde en/of aangebrachte onderdelen die niet bij het product behoren;
  • Een defect als gevolg van verkeerd gebruik of gebruik waarvoor het product niet bedoeld is of defect door gebruik onder abnormale omstandigheden;
  • Een defect of schade als gevolg van verkeerde stalling of transport;
  • Een defect of schade als gevolg van brand, ongeluk en diefstal;
  • Een defect of schade als gevolg van roet en rook, gebruik van chemische middelen, zeewater, zeelucht en zout.


Serviceverlening onder garantie:

Via ons service-aanvraagformulier is het mogelijk om een afspraak te maken voor het herstel van de defecten binnen de garantietermijn.


Een serviceaanvraag indienen?

Onze aftersales geeft op werkdagen via e-mail de procedure voor de afhandeling van de serviceaanvraag graag aan u door of, indien nodig, nemen zij contact met u op. Heeft u nog meer vragen over onze garantievoorwaarden? Neem dan contact met ons op.


Klachten:

Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. We raden u aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar info@bohlt.nl. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om uw geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur via https://www.webwinkelkeur.nl/kennisbank/consumenten/geschil.


Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit ODR-platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer uw klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om uw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.

Cookie-instellingen
Selecteer de gewenste cookie-instellingen: